Pages

Friday, April 16, 2010

~RinDu~

R.I.N.D.U ntah kenapa tibe-tibe hati nie rindukan kampung la plak..Kalau nak ikut perancangannya, miggu lepas lagi aku patut balik kampung..tapi sebab adik kesayangan (sayang la sangat) mintak tolong hantarkan dia pergi exam PTD, terpaksela membatalkan hasrat seri murni aku tue..Minggu nie plak aku dh bekerja keras untuk membuat persediaan menghadapi peperangan..eh!silap lak!peperiksaan semester pertama tahun yang ke-dua..wahhh..!!dah tahun 2 dah rupanya aku..pejam celik,pejam tido dah masuk 2 tahun..rase baru je lagi pergi mendaftar hari tu..Alhamdullillah..syukur semua nya masih berjalan seperti yang dirancang..
Jadi minggu ni dan sampai hujung bulan nie rasenya aku tak sempat la nak balik kampung..takut la bila balik tu aku memang akan tak membaca buku..memang sesangatlah!aku tau sangat dah..hehe..
(Pondok-pondok tempat melepak bersama keluarga)
pas abis exam nie aku dah tau banyak keje-keje yang menunggu..yang cam tahun lepas..aku kena bertungkus lumus mengejar date line..keje siang malam,weekends weekdays..hurmm..dah leh pikior dah camne keadaan nye masa tu..
tak tau la bila masa aku dapat balik kampung nie..mak dah bg tau kolam ikan baru dah siap..cmne la rupenya..katanya siap ada pondok yang membolehkan kita memancing dari atas tu..wahhh!!mendengarkan cerita mak aku tu..membuatkan aku lagi tak sabar nak balik!!
Rumah pun tengah renovate..untuk buat ruang tambahan oleh akak dan abang ipar aku..hurm..makin besarlah rumah tu nanti..
balik baru-baru nie akak sulong aku dah merasmikan umah baru dia..baru siap ubah suai..cantik..oklah tu..diorang pun family dah besar..
Stop sini dlu celoteh aku..nanti rajin-rajin aku sambung lagi..
Kampungku..tungguuuu..:)

Pokok derian..buah takde ek..saje nak tunjuk:p

Rumah baru akak Ros..siap untuk diduduki..dan rumah aku yang akan diubahsuai..tapak dah ada nie..

No comments:

Post a Comment