Tuesday, September 13, 2011

Cukai Prabayar Ditangguh

KUALA LUMPUR: Syarikat telekomunikasi bersetuju menangguhkan caj cukai perkhidmatan enam peratus terhadap pengguna perkhidmatan talian telefon prabayar yang dijadual dikuatkuasakan Khamis ini.Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim berkata, persetujuan itu diputuskan secara bersama oleh empat pengendali utama telekomunikasi di negara ini selepas mengadakan perbincangan bersama kementerian di Angkasapuri di sini, semalam.Haaa..tau pun nak tangguh kan bila orang dah kecoh-kecoh..apepontakbleh!!len kali dorang nie kena la pikiaq dalam-dalam sebelum buat keputusan..nie main hamtan je..banyak tu 6% sekali topup..kalau topup RM60 mau dh kena cas RM3.60..hemoh2 betul la syarikat telco nie..nak untung je..kadang-kadang yang buat keputusan nie semua bos-bos besaq kan..dorang manela pakai topup-topup nie..semua company tanggung..itu yang ikut sukesuki je nak cas ape-ape..
“Selepas mengadakan perundingan dengan syarikat telekomunikasi utama yang terbabit dengan isu cukai perkhidmatan, semuanya bersetuju supaya cukai perkhidmatan enam peratus yang akan dikenakan kepada pengguna ditangguhkan dan tidak lagi dikuatkuasakan seperti yang diumumkan sebelum ini.(Sumber Harian Metro)


ini pun tak tau la tangguh sampai bila..kita tunggu dan lihat..harap-harap lama la kan..;D

No comments:

Post a Comment