Friday, September 9, 2011

Amacam Raye??

Assalamualaikum wbt..

Mood raye??tkde mood??hehe..biasala kan..cuti panjang bila masuk opis kemain liat la nk bangun pepagi..then g opis..semua orang macam tu kot!janganla kata ade yang tak suke bercuti dan berkobar2 nak pegi opis. Melainkan ade awek/balak satu opis. Tang tu memang dialah sorang-sorang yang xcited tahap gaban nak ke keje..almaklumlah..dah tinggal seminggu buah hati kan..hakktuii..(nyampah kalau ade org mcm ni)

So cmne cuti raye korang??yang paling best tang makan2 la kan..macam-macam makanan ade..bila timbang berat badan..masyaallah..naik dah??buat2 terkejut dan menyesal makan macam2 kan??kan??alah pompuan semua macam tu..time puasa haritu kemain seronok dan gebang lah berat badan turun 3 kilo..tapi bila cuti seminggu je,naik 3 kilo senyapppp terus!!haha..
kaki gajah gagah sapekah ini

Napela jadi macamtu ek??aku pun sama..So nak cover balik, stat minggu ni masuk je keje aku terus berpuasa ganti(dahulukan yang wajib ek!) bersekali dengan Sunat..Insyaallah dan Alhamdulillah dah masuk hari ke 5..Esok sehari lagi sebelum raye kali kedua..keh2x..nie yang takot nie..asal sebut nak raye je mula la teringin nak makan nasi impit kuah kacang la..kuah lontong la..sate lg..ayooo..ini puasa seminggu pun tarak guna la macha!tapi takpe..saye akan mengawal tahap pemakanan saye selepas ini!cayok!cayok!yakin BULEH!!!;p

sedap dpt mkn neh!

Rasenye tiap-tiap tahun la mengalami nasib macam nie..terutamanya bagi kaum hawa lah..nak-nak yang ala-ala menjaga badan tapi NAN HADO!!hukhuk..:(

So tahun ni korang ade dapat duit raye tak??tahniah la pada yang umur dh masuk senja pun masih dapat tu ek..murah rejeki korang..bagi yang tak dapat tu..janganlah sedey(ayat utk diri sendiri)..koarang tak dapat sebab korang dah banyak memberi..INGAT!TANGAN YANG MEMBERI LEBIH BAIK DARI YANG MENERIMA..so fair n square la kan..mudah-mudahan berkatlah ape yang kita bagi tu..Insyaallah..

Minggu ni mesti ade open horse hauus kan??jaga-jaga makan tu..jangan main hantam ambik je..nanti balik umah mula la nyesal lagi..pastu sakit perut la bagai..korang gak yang susah..

So ape-ape pun selamat lah mengunjungi open hauus yang ada..doa-doa moga tahun depan kita semua dipanjangkan umur dan bertemu dengan bulan Ramadhan, Syawal sekali lagi..
Insyaallah..Ameen

No comments:

Post a Comment